Noves feines a Pejac in Rijeka, Croatia

Posted by David Bellaterra on 2 desembre, 2016 in art al món | Short Link

Un parell de mesos després de la seva exitosa exposició a la ciutat de Londres, el reconegut artista espanyol Pejac, conegut per el seu brillant us del “llenç urbà”, va visitar Rijeca, Croàcia. Allà, hi va dur a terme una feina pel Museu local d’Art Contemporani, una petita contribució de tres obres, a descobrir pels locals i turistes.

Va ser en aquest petit poble costal que va descobrir un parell de punts peculiars en els que crear les seves imaginatives intervencions. Va titular aquestes noves obres Brain Drain, Camouflage (Tribut a René Magritte) i Ashes To Ashes. Aquestes noves peces van tornar a demostrar la seva capacitat, creativitat i plantejament únic a l’hora de crear les seves obres, des de localització fins al procés executiu.

Brain Drain

Brain Drain va ser la primera peça que va crear. Va pintar-la utilitzant pintures acríliques dintre un canal que passa pel centre de la ciutat. Il·lustrant una delicada medusa amb un cervell humà, la peça es refereix a la naturalesa fràgil de la ment humana. Així, vol fer referència a la seva capacitat de crear pensaments nocius, identificant així el problema i la solució. A més, vol fer també referència a la crisis migratòria que el poble i el país mateix estan experimentant, ja que la gent més educada i creativa està buscant una vida millor fora dels pobles o del mateix país.

Ashes To Ashes

La següent peça, Ashes To Ashes, també va ser feta en el mateix canal. Aquesta va ser conceptualitzada com una espècie de monument a la naturalesa i a la persistència i fortalesa d’aquesta. Inspirat per la popularitat del turisme de caça a les regions muntanyoses properes, Perjac va crear la imatge d’un cérvol fumejant al costat del llit d’un riu. Així, pensava representar les parts de Croàcia en les que les explotacions de caça tenien lloc, tornant aquest monument a la naturalesa en una crítica a l’abús que se’n fa. Ashes to Ashes va ser feta principalment rascant la capa existent de molsa i liquen. Pocs detalls van ser afegits amb pintura, entre ells la imatge d’un salvavides flotant al riu. Aquesta peça es perfecta per a decorar una habitaciò juvenil.

Camouflage

Finalment, tenim Camouflage, una de les obres més elaborades i exigents que ha creat fins ara. Es tracta d’una intervenció feta en finestres d’una central elèctrica abandonada. Pintant, trencant, tallant i substituint els vidres, va crear una poderosa imatge. Aquesta mostrava un noi amb un tira-xines, apuntant a una bandada d’ocells que fuig del lloc.

Altre cop utilitzant vidres com un element freqüent en les seves obres, Pejac va produir una peça poètica que podria ser interpretada de moltes maneres. Per començar, podria estar celebrant els jocs despreocupats de la infància, o bé comentant l’habilitat de la naturalesa d’amagar-se entre obres humanes o en un ambient urbà. Es tracta d’una obra intricada, també en referència i tribut a l’obra de René Magritte, “The Large Family”, i d’altres peces amb temàtica aviaria.

Sobre Pejac

Pejac realment no acaba d’encaixar en l’etiqueta clàssica d’artista de carrer, i tampoc està intentant ser-ne un. Tot i així, cada vegada que crea noves peces públiques, empeny els límits d’aquest moviment. Un exemple perfecte d’aquest savoir-faire tan seu són les tres obres produïdes a Rijeka, Croàcia.

És un artista que sempre està buscant localitzacions poc usuals, així com un enfocament i uns conceptes frescos, i descobrint maneres úniques i creatives de fer al desenvolupar la seva pròxima obra. Aquest viatge al poble costaner de Croàcia el va inspirar a crear algunes de les seves obres més originals fins ara.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Art català a ArtCatalunya.cat - Tots els drets reservats
No som part de cap organització. Això és un blog independent.